Nintendo zgłosiło kolejny patent (przypominamy, że nie każda zgłoszona technologia musi wejść w życie). Ten konkretny będzie wymierzony w oszustów, próbując zidentyfikować wszelkie modyfikacje oprogramowania. Będzie to możliwe dzięki wdrożeniu programu uwierzytelniającego, który będzie stale sprawdzał, czy w oprogramowaniu nie wprowadzono zmian.
Opisana technologia implementuje programy atestacyjne, które wykorzystują techniki "ponownego użycia kodu". W szczególności, technologia ta dotyczy automatycznego generowania programów służących, między innymi, do wykrywania, czy program został zmodyfikowany. W jednym z nieograniczonych przykładów, technologia wykorzystuje narzędzie, które skanuje kod programu (np. gry wideo) w poszukiwaniu możliwych do wykorzystania sekwencji kodu. Narzędzie może automatycznie łączyć sekwencje kodu w celu wygenerowania dużej liczby programów o różnym charakterze (np. sprawdzanie pamięci, haszowanie).
W tym samym patencie zauważono, że wcześniej wspomniane narzędzia są szczególnie przydatne w przypadku sieciowej gry wieloosobowej i rywalizacji przez Internet, a także wspomniano, że "nieuczciwa przewaga" powoduje, że gry są mniej satysfakcjonujące dla wszystkich użytkowników.
Użytkownicy są w stanie modyfikować oprogramowanie w sposób, który umożliwia im uzyskanie przewagi nad innymi graczami korzystającymi z różnych systemów w grze wieloosobowej. Te nieuczciwe przewagi powodują, że gra staje się mniej satysfakcjonująca dla użytkownika, co wpływa na ogólne wrażenia i interakcję między użytkownikiem a grą. Co więcej, takie modyfikacje programu gry stwarzają pewne zagrożenia dla bezpieczeństwa systemu gry.
Źródło: opattack.com