2af0df80-e393-11ed-bfb7-fc8bd0b987a3

Właściciel zdjęcia: Nintendo

Tajemnica zniknięcia technologii Sheikah w Tears of the Kingdom

Reżyser gry The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom wreszcie rzucił światło na tajemnicę związaną z „Breath of the Wild”, ale to nie to co fani chcieli usłyszeć. 


W „Breath of the Wild”, począwszy od wież i kaplic po potężnych Guardianów grasujących po krajobrazie, królowała technologia Sheikah. Jednak w „Tears of the Kingdom”, które rozgrywa się w tym samym Hyrule, nie ma już po niej ani śladu. Biorąc pod uwagę, jak kluczowa była ona w poprzednich przygodach Linka, jej tajemnicze zniknięcie niepokoi graczy od czasu premiery tego tytułu wcześniej w tym roku. 

Teraz, w wywiadzie z „The Telegraph”, reżyser „Tears of the Kingdom”, Hidemaro Fujibayashi, wyjaśnił co stało się z cała tą technologią Sheikah tłumacząc, że po prostu przestałą istnieć po wykonaniu swojej funkcji. 

Technologia Sheikah zniknęła po pokonaniu Calmity Ganona” wyjaśnia Fujibayashi. „Wszyscy mieszkańcy Hyrule również to wiedzieli, ale nikt nie zna mechanizmu ani przyczyny tego zniknięcia, co jest uważane za tajemnicę. Przypuszcza się, że wraz ze zniknięciem Calmity, zniknęły one, gdyż ich rola została spełniona.” 

Fujibayashi kontynuuje, mówiąc że w Hyrule „tajemnicze zdarzenia i dziwne zjawiska” są częstymi wystąpieniami, więc ludzie nie zwrócili zbyt wiele uwagi, kiedy technologia zniknęła. 

Ludzie po prostu założyli, że przyczyną zniknięcia jest związek z pradawną technologią Sheikah i nie wydaje się, żeby ktoś próbował zgłębić tę kwestię dalej” mówi. „Główne cywilizacje w „Breath of the Wild” i „Tears of the Kingdom” są zupełnie różne, więc myśleliśmy o grze w oparciu o koncepcje odpowiadające każdej z tych cywilizacji.” 

Mimo, że jest to wyjaśnienie, fani Zeldy nie uważają go za zbyt satysfakcjonujące. Na Twitterze jeden z fanów pisze, „Zaakceptuję, że kaplice zniknęły. Wydaje się dziwne, że wieże zniknęły, biorąc pod uwagę ich rozmiar. Ale Divine Beasts? Naprawdę. Co się z nimi stało? Poszły razem na horyzont?” Inny mówi, „Byłoby naprawdę fajnie zobaczyć ogromne, zardzewiałe, rozkładające się fragmenty bestii, które zostałyby przekształcone przez stworzenia lub pokryte mchem i porostami.” 

Fani na subredditcie „Tears of the Kingdom” również nie są zachwyceni. Użytkownik Sledgehammer617 pisze, „Zdecydowanie wolałbym, żeby rozmontowali wszystko, aby zbudować nowe wieże lub coś w tym stylu…” SkyarrowGamer komentuje, „To, że wzięli najważniejsze elementy poprzedniej gry i po prostu je wymazali, jakby nic się nie stało to po prostu głupota.” 

Równie zirytowany LonelyCarrot62 mówi, „To jest po prostu leniwe pisanie. To wyjaśnienie nie ma absolutnie sensu. Jak mogła technologia zniknąć, podczas gdy w Hyrule wciąż istnieje wiele innej technologii? Jak wszystkie Guardiany mogły zniknąć, oprócz tych kilku, takich jak ten w laboratorium Hateno i te używane do wież Skyview? Naprawdę żałuję, że BOTW i Tears of the Kingdom są tak rozłączone.” 

Wielu ludzi zastanawia się również, dlaczego „Tears of the Kingdom” w ogóle są kontynuacją, skoro niewiele łączy obie gry. Stormhunter6 mówi, „W takim przypadku nie ma potrzeby, aby robić z Tears of the Kingdom” kontynuację, dlaczego nie stworzyć równoległej historii z podobną, ale różniącą się wersją Hyrule?” 

Co myślicie o sugestiach fanów, którzy wyrażają swoje niezadowolenie z tego, że wieże i Divine Beasts nagle zniknęły? Czy wydaje się wam to uzasadnione? Podzielcie się swoją opinią w sekcji komentarzy lub na naszych mediach społecznościowych.

Awatar

Artur Tański



Komentarze (0)

Zaloguj się lub zarejestruj aby dodać komentarz