Shigeru Miyamoto z Nintendo udzielił pewnych wyjaśnień dotyczących produkcji filmu The Legend of Zelda. Nintendo to firma, która nie podąża łatwo za trendami. Nie skorzystała z fali wirtualnej rzeczywistości, nie ścigała się z modą na scenie battle royale i ostatecznie tworzy to, co chce stworzyć. Jednak Nintendo postanowiło zacząć adaptować swoje marki na potrzeby filmów, co wielu z nas uważało za mało prawdopodobne. Filmy i seriale oparte na grach wideo stają się coraz bardziej powszechne, jak pokazują takie dzieła jak The Last of Us, dowodząc, że studia mogą współpracować z deweloperami, tworząc wierną, ale powszechnie akceptowalną adaptację.
W tym tygodniu potwierdzono, że The Legend of Zelda otrzyma film aktorski dzięki reżyserii Wesa Balla i firmie Sony. Nintendo sfinansuje połowę produkcji filmu, a Shigeru Miyamoto potwierdził wtedy, że prace nad nim trwały już od kilku lat. Podczas sekcji pytań i odpowiedzi podczas konferencji dotyczącej wyników finansowych Nintendo, Miyamoto powiedział, że pracowali nad filmem The Legend of Zelda przez dziesięć lat i ciężko pracują, aby stworzyć coś, co spełni wysokie oczekiwania fanów.
"W odniesieniu do filmu aktorskiego The Legend of Zelda, wiem, że stajemy przed niezwykle wysokim wyzwaniem w produkcji filmu, który nie zawiedzie światowej bazy fanów" - powiedział Miyamoto. "Z myślą o tym wyzwaniu, od około 10 lat rozmawiam na ten temat z Avi Aradem, przewodniczącym Arad Productions Inc. filmy są podobne do gier, ponieważ musisz poświęcić wiele czasu na ich opracowanie, dopóki nie osiągniesz czegoś, z czym jesteś zadowolony. Filmy potrzebują więc sponsorów, którzy mogą udzielić pełnego wsparcia aż do ukończenia. W produkcji naszych filmów Nintendo samo działa jako sponsor. Aby wyprodukować film, udało nam się zebrać grupę ludzi, którzy są gotowi poświęcić czas na produkcję, aż do momentu, kiedy będziemy pewni, że stworzyliśmy coś, co nas usatysfakcjonuje. [...] Mamy nadzieję, że uda nam się stworzyć coś dobrego, co sprosta oczekiwaniom wszystkich, więc proszę czekać z niecierpliwością."
Na chwilę obecną Nintendo jeszcze nie ujawniło daty premiery filmu, ani kto w nim zagra, ani czy będzie bezpośrednio adaptować któryś z gier. Film Super Mario Bros. nie był bezpośrednią adaptacją gier, ale w przypadku Zeldy jest to możliwe, ponieważ jest bardziej oparta na fabule niż franczyza Mario.
Jakie są Wasze oczekiwania dotyczące filmu The Legend of Zelda po przeczytaniu wyjaśnień Shigeru Miyamoto? Dajcie nam znać w komentarzach lub na naszych mediach społecznościowych.