Wygląda na to, że poprawki wizualne w grze Paper Mario: The Thousand-Year Door na Nintendo Switch mogą wiązać się z pewnym kosztem. Wczesna analiza techniczna przeprowadzona przez Nintendo World Report sugeruje, że rozgrywka w nowej wersji tego klasycznego tytułu będzie miała na celu osiągnięcie trzydziestu klatek na sekundę.
Ta analiza opiera się na wideo z Nintendo Direct. Oto część tego, co zostało wspomniane:
„Na podstawie tego, co widzieliśmy, wersja gry Thousand-Year Door na Switcha ma na celu osiągnięcie 30 klatek na sekundę, co stanowi spadek w porównaniu do oryginalnej wersji gry na GameCube, która działa z prędkością 60 klatek na sekundę… nie wydaje się, żeby to było spowodowane tym, że zwiastun został po prostu zrenderowany z prędkością 30 FPS, ponieważ faktycznie widzimy krótki moment działający z prędkością 60 FPS w zwiastunie, ale ten konkretny fragment wydaje się być przyspieszony – co skutkuje postrzeganą wyższą częstotliwością klatek, reszta zwiastuna nigdy nie przekracza 30 klatek na sekundę.”
Jak już wspomniano, zmniejszona częstotliwość klatek może być niespodzianką dla fanów klasycznej wersji gry GameCube, ponieważ wersja z 2004 roku działa z częstotliwością 60 klatek na sekundę. Mówiąc to, może to nie być tak szokujące, jeśli kiedykolwiek graliście w najnowszą odsłonę gry Paper Mario: Origami King, który działa z ograniczeniem do 30 klatek na sekundę.
Nintendo World Report twierdzi również, że zmiana częstotliwości klatek może potencjalnie prowadzić do problemów z opóźnieniem podczas wykonywania quick time eventów podczas walk. Jeśli chodzi o inne elementy wersji na Switcha, rozdzielczość wynosi rzekomo 900p w trybie stacjonarnym, a przewiduje się, że rozdzielczość w trybie przenośnym może wynosić około 720p.
Warto zaznaczyć, że ta gra nie zostanie wydana przed 2024 rokiem, więc nie ma gwarancji, że cokolwiek Nintendo pokazało w zwiastunie remastera Paper Mario: Thousand-Year Door odzwierciedla ostateczny produkt. Wszystko może ulec zmianie przed premierą, w tym wydajność i rozdzielczość gry na Switchu.
Jakie jest wasze zdanie o tym, że wersja zremasterowana będzie miała ograniczenie do 30 klatek na sekundę? Dajcie nam znać w sekcji komentarzy lub na naszych mediach społecznościowych.