Chyba większość z nas stanęła w sytuacji, gdzie zapomnieliśmy o wcześniej wykupionej subskrypcji, a kwota za miesiąc lub nawet rok została automatycznie pobrana z naszej karty.
W 2019 roku Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) wszczął dochodzenie w sprawie usług subskrypcji online firm Sony, Microsoft i Nintendo. Częścią tego dochodzenia było automatyczne odnawianie, ale jego przedmiotem były również zasady anulowania i zwrotu.
W wyniku tego dochodzenia Nintendo ogłosiło, że zaktualizuje swoje wytyczne dotyczące Nintendo Switch Online. Oznacza to, że NSO nie będzie już sprzedawane z włączoną opcją automatycznego odnawiania, a użytkownicy będą musieli wyrazić zgodę, jeśli chcą nadal płacić. Sony również zgodziło się na wprowadzenie podobnych zmian w PS Plus.
Michael Grenfell, dyrektor wykonawczy ds. egzekwowania prawa w CMA, nie krył zadowolenia z ogłoszenia:
W 2019 roku Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) wszczął dochodzenie w sprawie usług subskrypcji online firm Sony, Microsoft i Nintendo. Częścią tego dochodzenia było automatyczne odnawianie, ale jego przedmiotem były również zasady anulowania i zwrotu.
W wyniku tego dochodzenia Nintendo ogłosiło, że zaktualizuje swoje wytyczne dotyczące Nintendo Switch Online. Oznacza to, że NSO nie będzie już sprzedawane z włączoną opcją automatycznego odnawiania, a użytkownicy będą musieli wyrazić zgodę, jeśli chcą nadal płacić. Sony również zgodziło się na wprowadzenie podobnych zmian w PS Plus.
Michael Grenfell, dyrektor wykonawczy ds. egzekwowania prawa w CMA, nie krył zadowolenia z ogłoszenia:
W wyniku naszych dochodzeń wprowadzono w tym sektorze szereg zmian mających na celu ochronę klientów i rozwianie obaw związanych z automatycznie przedłużanymi subskrypcjami. Dzisiejsze ogłoszenie kończy zatem nasze dochodzenie w sektorze gier wideo online. Firmy działające w innych sektorach, które oferują subskrypcje z możliwością automatycznego przedłużenia, powinny dokonać przeglądu swoich praktyk, aby upewnić się, że są one zgodne z prawem ochrony konsumentów.