Reżyser serii Bayonetta, Hideki Kamiya, chciał stworzyć dziewięć części tej franczyzy i zasugerował, że prawdopodobnie nie powinien współpracować z innymi sławnymi japońskimi twórcami gier.
Wcześniej, we wrześniu tego roku, Kamiya ogłosił niespodziewane odejście z PlatinumGames, studia, które współzałożył z legendarnym twórcą Resident Evil, Shinjim Mikamim, po 16 latach. Teraz, kilka miesięcy po swoim odejściu i mając trochę więcej czasu, doświadczony deweloper udzielił odpowiedzi na kilka pytań fanów dotyczących Bayonetty.
"Zastanawiam się, co teraz stanie się z franczyzą Bayonetta" pyta jeden z fanów w poniższym filmie. "Jak już wcześniej wyjaśniałem, pracowałem nad Bayonetta 1, 2, 3 i Origins" powiedział Kamiya, "Mówiłem o tym w różnych wywiadach, że seria Bayonetta miała składać się z ogółem dziewięciu epizodów."
"Zastanawiam się, co teraz stanie się z franczyzą Bayonetta" pyta jeden z fanów w poniższym filmie. "Jak już wcześniej wyjaśniałem, pracowałem nad Bayonetta 1, 2, 3 i Origins" powiedział Kamiya, "Mówiłem o tym w różnych wywiadach, że seria Bayonetta miała składać się z ogółem dziewięciu epizodów."
"Chciałem rozwijać franczyzę jako 'Sagę' Bayonetta, ale wydaje się, że może być konieczne, abym zabrał pełną sagę ze sobą do grobu" dodaje Kamiya. "Szkoda. Nie jestem właścicielem praw do marki Bayonetta, ale przypuszczam, że ci, którzy są, prawdopodobnie będą ją kontynuować" kontynuuje były współzałożyciel PlatinumGames.
Do tej pory wydano cztery gry z serii Bayonetta, a Kamiya miał w nich swój udział. Najnowszą główną częścią była długo oczekiwana Bayonetta 3 w 2022 roku, podczas gdy prequel o nazwie Bayonetta Origins skierował się w bardziej logiczno-rozwiązywaniu-zagadek kierunku wcześniej w tym roku.
W dalszej części wywiadu Kamiya odpowiada o możliwości współpracy z innymi weteranami, takimi jak Yoko Taro czy Hideo Kojima, o co jest często jest pytany. "To nie działa jak w Dragon Ball, gdzie Goku łączy się z innymi postaciami" powiedział Kamiya, dodając z lekkim uśmiechem, że byłoby to "katastrofą."
"Dwie osoby o zupełnie różnych osobowościach i pomysłach by się zderzyły. Nie ma szans, żeby z tego wyszła dobra gra" kontynuuje. Być może dla fanów gier wideo ogólnie najlepiej byłoby przestać prosić znanych deweloperów o współpracę. Kamiya ma rację: to prawdziwi ludzie, nie postacie z kreskówek czy gracze w drużynie fantasy football.
Wracając do samej Bayonetty na chwilę, Kamiya właściwie zdradził przed odejściem z PlatinumGames, że Bayonetta 4 jest w fazie rozwoju. Kamiya powiedział w zeszłym roku, w 2022 roku, że będzie to "niespodziewane wydarzenie dla wszystkich", ale nie powiedział nic więcej o grze przed opuszczeniem studia wcześniej w tym roku. Być może rozwija się ona bez udziału Kamiyi.
Jakie jest Wasze zdanie na temat odejścia Kamiyi z PlatinumGames i jego komentarzy dotyczących przyszłości serii Bayonetta?