shuntaro-furukawa

Właściciel zdjęcia: Nintendo

Furukawa odkrywa tajemnice tworzenia technologii w Nintendo

Jeśli chodzi o nowe technologie, Nintendo ma tendencję do podążania własną ścieżką, zamiast robić to, co robią wszyscy inni. Chociaż niektórzy fani mogą się frustrować, że firma nie eksploruje koncepcji takich jak wirtualna rzeczywistość, Nintendo stale poszukuje sposobów, aby rewolucjonizować doznania związane z grami. W nowym wywiadzie udzielonym japońskiemu NHK, prezes Nintendo, Shuntaro Furukawa, podzielił się pewnymi spostrzeżeniami na temat tego, w jaki sposób firma tworzy nowe technologie. Furukawa zauważył, ze firma skupia się na znajdowaniu nowych sposobów poprawy doświadczenia rozgrywki, jednocześnie zaskakując graczy. 


Chociaż w tej chwili nie skupiamy się na konkretnej technologii, prowadzimy badania nad różnymi nowymi technologiami. Jednak uważam, że najważniejszą rzeczą dla naszej firmy nie jest poszukiwanie nowych technologii dla samej nowości, ale raczej rozważenie, jak mogą one prowadzić do rewolucji w samym graniu” powiedział Furukawa dla NHK. „Idea polega na tym, że jeśli przekonamy się, że wdrożenie określonej technologii może dostarczyć klientom świeże i zaskakujące doświadczenia, to pragniemy prowadzić jej badania z większym zaangażowaniem, podejmując również inwestycje, gdy jest to konieczne.” 

Komentarze Furukawy nie są zbyt zaskakujące, biorąc pod uwagę historię Nintendo. Podczas gdy firma jest powolna w przyjmowaniu rzeczy takich jak zaawansowana grafika czy wirtualna rzeczywistość, Nintendo stale wprowadza nowe pomysły do branży. Koncepcje takie jak wibracje kontrolera były kiedyś postrzegane jako dziwaczne, ale teraz są powszechne w przemyśle growym. Nintendo również ryzykowało na technologii takiej jak dwuekranowy hardware w DS, kontrolery ruchu dla Wii czy trójwymiarowe efekty bez okularów w 3DS. Te idee były daleko poza tym, co robią konkurenci, ale Nintendo podążało za nimi, ponieważ firma uważała, że rewolucjonizują doznania związane z grami. 

Nie każde ryzyko technologiczne będzie udane i Nintendo miało pomysły, które nie znalazły uznania wśród publiczności. GamePad konsoli Wii U nie był wystarczająco innowacyjny, by przekonać sceptyków, a zestawy do budowania z tektury LABO firmy Nintendo zostały mocno przecenione w erze, w której gry z pierwszej strony Nintendo rzadko są w przecenie. Niemiej jednak, ryzyko technologiczne Nintendo odróżnia je od reszty branży. Czasami to powód frustracji dla fanów, ale jeśli Nintendo znajdzie sposób wdrożenia nowych technologii w sposób sensowny dla swoich twórców, firma z pewnością je zbadają. 

Czy życzylibyście sobie, aby Nintendo eksplorowało nowe technologie, takie jak wirtualna rzeczywistość?  Dajcie nam znać w komentarzach lub na naszych mediach społecznościowych.

Awatar

Artur Tański



Komentarze (0)

Zaloguj się lub zarejestruj aby dodać komentarz