pokemon unite czesc 3

Właściciel zdjęcia: Nintendo

Pokemon Unite - wbij rangę Master (część 3)

Witam w trzeciej części poradnika. Jeżeli nie widzieliście części pierwszej, zapraszam tutaj. Teraz przejdziemy do tego, co tygryski lubią najbardziej: Jak wygrać mecz w Pokemon Unite? Jaka taktyka jest najlepsza, żeby pokonać przeciwnika? Jak się zachować, na co zwracać uwagę? Konkretnie dowiecie się:





Zapraszam do lektury!

Cel gry i ogólne porady


  1. Najważniejsze: Celem gry jest wygranie meczu. Brzmi jak masło maślane? Niezupełnie. Mecz wygrywa drużyna, która ma więcej punktów, a nie np. więcej killi na swoim koncie. Pamiętaj o tym, agresywne zachowanie nie zawsze nagradza, a Pokemon Unite daje dużą przewagę broniącym. Śmierć może pozbawić twoją drużynę wygranej w kluczowym momencie.
  2. Szanuj siebie i swój team. Nie wybieraj “najlepszej” postaci, jeśli nie potrafisz się nią swobodnie posługiwać. Zdecydowanie więcej dasz swojej drużynie, grając Pokemonem, którym masz wprawę. Ranking to nie miejsce do zdobywania doświadczenia.
  3. Nie kradnij expa. Na początku gry trzymaj się swojej linii. Jeśli nie jesteś junglerem, pod żadnym pozorem nie mieszaj w jungli. Tamtejsze stworki mają starannie wyliczoną ilość experiencu, tak aby twój jungler wychodząc na linię miał 5 poziom.
  4. Bot Lane jest ważniejszy. Jeśli jesteś na Topie, ale widzisz, że dół sobie nie radzi - idź pomóc. W odwrotnej sytuacji odpuść Top i skup się na odepchnięciu przeciwnika na dole, najlepiej niszcząc ich pierwszą bramkę, gdy tylko możesz.
  5. Zwracaj uwagę na to, czy twoi towarzysze ewoluowali. Chociaż exp za neutralne Pokemony jest dzielony między wszystkich, to aby przekroczyć poziom, który powoduje ewolucję, musisz zadać last hit. Lepiej dla twojej drużyny, żeby wszyscy ewoluowali, niż żebyś ty miał grosz expa więcej. 
    • Nie musisz uczyć się na pamięć, kiedy ewoluuje każdy Pokemon. Widać to wyraźnie podczas gry. Jeśli widzisz kogoś ze swojej drużyny, kto ma wyraźnie pełne “kółko” oznaczające doświadczenie, tzn. że doszedł do “blokady” i nie wbije levelu, aż nie zada last hita. Exp się w tym czasi nie marnuje, jest kumulowany i zostanie cały dodany po ewolucji.
  6. Czasem lepiej robić coś głupiego całą drużyną, niż solo podjąć prawidłową decyzję. Dzieląc drużynę na mniejsze części, stajecie się łatwiejszym kąskiem dla przeciwnika.
  7. Druga bramka na linii staje się aktywna dopiero po zniszczeniu pierwszej. Bramka pod bazą staje się aktywna po zniszczeniu jednej z “drugich” bramek.
  8. Pokonanie każdego z trzech bossów leczy wszystkich biorących udział w walce o 30% (Oczywiście tylko zwycięska drużyna zostaje uleczona). Wrzucenie punktów do bramki leczy małą ilość HP.
  9. Wyrób sobie nawyk patrzenia na minimapę. Świadomość gdzie są zawodnicy przeciwnej drużyny, pozwoli ci dokonywać lepszych wyborów, np. będziesz wiedział, czy zdążą ci przeszkodzić, gdy zabierasz się za bossa.
    • Sprawdzaj krzaki. Nie zaczynaj walki z bossem, jeśli nie masz pewności, że nie czai się na ciebie ukryty przeciwnik, który może ukraść last hit. Krzaki sprawdzaj za pomocą skilli/ataków. 
  10. Podobnie miej zawsze na oku czas na zegarze. Przejęcie bossa bardzo często sprowadza się do tego, kto będzie przy nim pierwszy. Jeśli w momencie spawnu będziesz czekał na bossa, a przeciwnik dopiero ruszy w jego stronę, będziesz miał dobre 10-15 sekund przewagi, które powinny wystarczyć na przejęcie nagród bez przeszkód.
  11. Nie staraj się na siłę bronić swoich bramek. Przerywanie wrzucania punktów jest dobrym pomysłem, ginięcie w walce 1v5 to strata czasu.
  12. Nie poddawaj się! Większość meczów jest rozstrzygniętych dopiero w ostatnich dwóch minutach. Pamiętaj: bonusy za pokonanie każdego bossa przypadają drużynie, której zawodnik zadał last hit (ostatni cios). W Pokemon Unite jest niemała szansa, że jak wpadniesz na chaos między przeciwnika, a bossa to uda ci się to zrobić. Przeżyjesz to tyle razy w obie strony, że szybko znienawidzisz tę mechanikę.
    • Powyższy punkt jest związany z tym, że przez ostatnie dwie minuty punkty liczone są podwójnie. To w połączeniu z natychmiastowym wrzucaniem punktów (za pokonanie Zapdosa) sprawia, że zwycięstwo jest dosyć łatwe do osiągnięcia. Jeśli cała twoja drużyna jest na nogach, można wtedy szybko wrzucić 5x100 punktów. 
    • Można to też wykorzystać, aby wrzucić sporo punktów jeszcze przed Zapdosem. Wystarczy zacząć “wrzucać” punkty kilka sekund przed 2:00 na zegarze, ale tak, żeby cast time skończył się już po przekroczeniu tego czasu. Brawo, właśnie dostałeś podwójne punkty. Jest to jednak niebezpieczne: jeśli twoja drużyna straci Zapdosa przez twoją nieobecność, to wina za przegrany mecz spada na ciebie.
  13. Nie przejmujcie się przegranymi. Po kilku przegranych z rzędu gra was wrzuci na mecz przeciwko botom. Poważnie. Ilość przegranych wymaganych do tego zjawiska zależy od ranku.
  14. Używanie trampoliny przy bazie: Stajesz na niej, wciskasz (domyślnie) strzałkę w dół, prawym analogiem wybierasz, gdzie cię ma podrzucić, akceptujesz. Jeśli spadniesz na przeciwnika, to go podrzucasz (unieruchamiasz). 
    • Końcówka meczu często wygląda w ten sposób: stoisz na trampolinie, jesteś wycelowany na jedną ze swoich bramek i czekasz. Jeśli przeciwnik będzie próbował w ostatniej chwili wrzucić punkty, to spadasz mu na głowę i przeszkadzasz. Ew. zabijasz i wracasz na trampolinę czekać, aż podejdzie następny.

Stutter Stepping - jak się poruszać, żeby nie zostać trafionym?


Ta mechanika jest tak ważna, że postanowiłem jej poświęcić cały akapit. Jeśli grałeś w inne MOBY, to wiesz, o co chodzi. Stutter stepping polega na tym, że co każdy auto attack delikatnie się poruszasz. Jak delikatnie? W zależności od tego, jak długi masz internal (wewnętrzny) cooldown na auto attacku. Dużo tu zależy od wyczucia i doświadczenia z postacią, którą grasz. 

Stutter Stepping pozwala na maksowanie zadawanego damagu, kiedy jednocześnie gonisz lub uciekasz. Gdy nie stoisz w miejscu, przeciwnikowi jest ciężej trafić cię skillami. Jesteś zawsze w ruchu, gotów reagować na to, co się dzieje na polu walki. Trudne? Wejdź do practice area i na zmianę atakuj i poruszaj się wkoło kukły, aż będzie ci to wychodzić płynnie. Stanie w miejscu to najgorsza rzecz, jaką możesz zrobić w trakcie walki.

Jak zdobywać punkty?


Ok, ta część może się wydawać dziwna: w końcu wystarczy wrzucać punkty do bramek, tak?
Niby tak… ale nie do końca. W tym miejscu, na białym koniu wkracza królowa nauk - Matematyka.

Bramki mają limit punktów, jakie można do nich wrzucić. Zewnętrzne bramki po 60, następne 100, bramka przy bazie nie ma limitu. Limit się “odlicza” z każdym wrzuconym punktem. Jeśli masz przy sobie więcej punktów niż aktualny limit w tej bramce to gra i tak ci je zaliczy. Prosty przykład:

  • Do pierwszej bramki zostało już wrzucone 58 punktów. Tzn. że w teorii możesz do niej wrzucić jeszcze dwa punkty. Jeśli masz przy sobie 30 punktów, gra zaliczy ci pełne 30

Co w związku z tym? Otóż trzeba to wykorzystywać:

  • Widzisz, że bramce został mały limit, a ktoś z twojej drużyny ma więcej punktów niż ty? Pozwól mu wrzucić
  • Widzisz, że bramce zostało, powiedzmy, 10 bramek do limitu? Postaraj się wrzucić 8, a potem zostawić bramkę na większy rzut.
  • Wygraliście Zapdosa i idziecie na bramkę, która wciąż ma pełen limit 100 punktów? Zamiast wrzucać od razu pełne 100, pozwól wrzucić osobie, która ma mniej niż 50 punktów. W ten sposób wrzucicie dużo więcej, korzystając z jednej bramki.

Pamiętajcie: im więcej macie bramek na koniec meczu, tym ciężej będzie je obronić. Natomiast im więcej bramek ma przeciwnik, tym łatwiej wam wrzucić podwójne punkty. Idealna sytuacja jest taka: cały mecz wrzucacie punkty do bramek zewnętrznych i następnych, ale tych następnych już nie niszczycie, aby skorzystać z nich pod koniec meczu.

Lobby: Jak wybrać linię?


Lobby przed meczem to ten moment, gdy wybieracie swoją postać. Tutaj możecie też dostosować Battle i Held Items dla wybranej postaci, przejrzeć skille oraz najważniejsze: wybrać linię.

Oczywiście grając z losowymi ludźmi, nie macie pewności czy współgracze to uszanują. Warto jednak podkreślić, że z reguły inni akceptują wybór osób, które jako pierwsze zarezerwują linię. Pamiętaj: linie wybiera się w tym samym menu, gdzie wybierasz itemy, nie za pomocą quick chatu. Quick chat za to polecam użyć w celu przywitania się z innymi. Możesz to zrobić tylko za pomocą bardzo ograniczonego wyboru kwestii do powiedzenia. Zwykłe “Hello” przypomni innym, że grają z drugim człowiekiem i wprawia w lepszy nastrój na mecz.

Jednocześnie utrzymanie dobrego morale w drużynie jest na tyle ważne, że polecam nie kłócić się o to. Nie zdążyłeś “przejąć” dżungli? Pójdź na inną linię. Prowokowanie konfliktów czy kradzież expa w początkowej fazie gry, wprost się przekłada na zmniejszenie szans na zwycięstwo.

Pokemon Unite: Jak wygrać mecz?


Chociaż będę często podkreślał, że powinniście walczyć całą drużyną, jest mała szansa na taką zgodność, grając solo. Bierzcie to pod uwagę. Musicie się nauczyć mierzyć siły na zamiary - to przyjdzie z doświadczeniem.

Early Game: Pierwsze trzy minuty (do 7:00 na zegarze)


Top i Bot Lane

Początek gry dla obu linii jest w zasadzie identyczny. Idziemy do środka, pokonując Aipomy, a pośrodku swojej linii wchodzimy w potyczki z przeciwną drużyną. Waszym celem na ten moment jest zgarnięcie jak największej ilości expa i osiągnięcie jak najwyższego levelu. Skupcie się raczej na zadawaniu last hitów neutralnym Pokemonom. Jeśli nie będzie chwilowo o co walczyć, sprawdźcie, czy pojawiły się już NPC nad/pod drogą. Obserwujcie, czy nie zbliża się do was wasz jungler, aby razem zaskoczyć przeciwnika.

  • Na Bot lane rozwalcie pierwszą bramkę, jeśli dacie radę. 
  • Top Lane powinien zejść na dół 20 sekund przed spawnem bossów. Jeżeli zobaczycie, że wielu przeciwników zbiera się na spawn Rotoma, można zostawić jedną osobę, aby im przeszkadzała. Tylko pamiętajcie:
  • Przede wszystkim nie umierajcie - nie bójcie się wrócić do bazy uleczyć.

Pro tip: Gdy już nabierzecie wprawy, postarajcie się kraść przeciwnikom ich exp. Omińcie środkowe npc po swojej stronie mapy (np. dolne Audino) i idźcie od razu na stronę przeciwnika. Pamiętajcie, że wystarczy zadać last hit, aby wyrządzić przeciwnikowi dużą szkodę: nie tylko wy zgarniecie więcej doświadczenia, ale przede wszystkim zablokujecie przeciwnika przed zagarnięciem go. Przewaga poziomu postaci się przekłada wprost na zwiększenie waszych szans.

Jungle

Game loop początkowych trzech minut junglera opisałem w dużej mierze w drugiej części poradnika.
Lillipup => Ludicolo => Bouffalant => Corphish x2 => przyczajenie się na linii, żeby pomóc swojej drużynie.

  • Zapamiętajcie, kiedy zabiliście oba Pokemony z buffami, aby cofnąć się do bazy na ich respawn
  • Za trzecim razem kierujcie się na dolną linię, aby pomóc w pokonaniu Drednawa

Middle game (od 7:00 do 2:00 na zegarze)


W tym momencie podział sztywno na konkretnie linie przestaje mieć sens. Waszym absolutnie najważniejszym zadaniem na tą fazę gry to kontrolowanie spawnu Drednawa. 

Drednaw

Jeżeli to dobrze rozegracie dacie radę go pokonać trzy razy. Z tego powodu warto zniszczyć pierwszą dolną bramkę przeciwnika przed jego pierwszym spawnem - nie będą mieli blisko berry do leczenia, a powrót z bazy zajmie im dłużej.
Za pokonanie Drednawa dostaniecie tarczę oraz dużo expa dla całej drużyny. Nagrody trafiają do wszystkich, nie tylko do obecnych przy walce z Drednawem, stąd pokonanie go jest ważne, bo można pomóc innym, a także wejść z większą ilością hp do finałowej fazy meczu. Dodatkowo to na pewno da wam przewagę w poziomach waszych postaci nad przeciwnikiem.

Tip: Drednawa da się pokonać w mniejszą ilość osób, a nawet solo niektórymi postaciami. Pamiętajcie jednak aby nie przeszarżować i uważać, co robi w tym czasie przeciwnik!

Rotom

Gdy sprawa Drednawa jest jasna, możecie iść na górę do Rotoma. Szybciej jest cofnąć się do bazy i iść do Rotoma górną linią niż przez środek mapy. Jak już wspominałem wcześniej - nie musicie pokonać Rotoma. Jasne, jeśli możecie to zrobić to śmiało, ale uważajcie, jak będziecie korzystać z jego nagrody - ta jest problematyczna.
Rotom po zwycięstwie idzie w stronę najbliższej bramki przeciwnika na górnej linii. Oznacza to tyle, że aby skorzystać z jego nagrody musicie go eskortować na stronę przeciwnika, gdzie ten się będzie mocno leczył (od swojej bramki). Jeżeli przeszarżujecie i zginiecie, to stracicie całą przewagę uzyskaną do tej pory. 

Najlepsze rozwiązania kwestii Rotoma to:

  1. Pokonać go, ale nie iść razem z nim. Niech drużyna przeciwna traci czas na niedopuszczenie go do swojej bramki.
  2. Pozwolić przeciwnikowi go zdobyć, wejść z nim w naszą strefę, a następnie ich pokonać. Z tego powodu utrata pierwszej bramki na górnej linii nie jest czymś złym - przeciwnik musi wtedy wejść głębiej, aby wyciągnąć coś więcej z Rotoma.

Podsumowanie:

  • Kontrolowanie Drednawa
  • Pilnowanie Rotoma
  • W każdej innej wolnej chwili: pokonujcie neutralne Pokemony, zdobywajcie punkty, zbierajcie poziomy
  • Nie dajcie się zabić

Endgame (ostatnie dwie minuty)


We’re in Endgame now. Zawsze miej gotowy swój Unite move na ten moment meczu!.

Zapdos

Niestety gra została stworzona w taki sposób, że nawet prowadząc całą grę aż do tego momentu, możemy przegrać mecz przez jeden błąd podczas ostatniej walki. 

  1. Jeśli przez cały dotychczasowy mecz “masakrowaliśmy” przeciwnika, ten do zwycięstwa będzie potrzebował pokonać Zapdosa. Zatem z naszej strony kluczem do zwycięstwa jest… nie dopuścić do tego. Nie walczcie z Zapdosem! Po prostu stójcie w okolicy, chowajcie się w krzakach i starajcie się eliminować przeciwników. Jeżeli boss wmiesza się do walki, zróbcie wszystko, żeby to przeciwnik stał bliżej niego. W ten sposób to on będzie otrzymywał dmg od bossa. Skupcie się na zabiciu przeciwnika, a następnie odsuńcie się na tyle, żeby Zapdos wrócił na swoje miejsce i zregenerował HP. Jeżeli wszyscy przeciwnicy będą martwi: możecie szybko pokonać Zapdosa. To jest gwóźdź do trumny, z którego się już nie podniosą. Jeśli nie jesteście na 100% pewni pokonania go - nie zaczynajcie walki i czekajcie na koniec meczu.
  2. Jeśli twoja drużyna przegrywa, gdy pojawia się Zapdos… trudna sprawa. Dwie minuty to dużo czasu. Przede wszystkim zaczekaj na swoją drużynę i działajcie razem. Focusujcie najpierw przeciwną drużynę - im ich mniej, tym łatwiej zdobyć Zapdosa. 

Po pokonaniu Zapdosa bramki przeciwnika stoją przed wami otworem, najpewniej nawet niebronione. Z reguły im więcej przeciwnik ma nie zniszczonych bramek, tym łatwiej skorzystać z podwójnych punktów. A im mniej bramek zostało twojej drużynie, tym łatwiej ich bronić.

I to tyle. Dużą zaletą Pokemon Unite są krótkie mecze, więc nawet jeśli wam nie poszło, można szybko próbować znowu. 

Pamiętajcie:

  • Nie gińcie
  • Drednaw
  • Pilnujcie Zapdosa

Pokemon Scarlet w sklepach od 219.00zł
Electro.pl
219.31zł
Sprawdź
Avans.pl
219.31zł
Sprawdź
Media Expert
219.00zł
Sprawdź
Awatar

Konrad Lippert



Komentarze (0)

Zaloguj się lub zarejestruj aby dodać komentarz