Cel gry i ogólne porady
- Najważniejsze: Celem gry jest wygranie meczu. Brzmi jak masło maślane? Niezupełnie. Mecz wygrywa drużyna, która ma więcej punktów, a nie np. więcej killi na swoim koncie. Pamiętaj o tym, agresywne zachowanie nie zawsze nagradza, a Pokemon Unite daje dużą przewagę broniącym. Śmierć może pozbawić twoją drużynę wygranej w kluczowym momencie.
- Szanuj siebie i swój team. Nie wybieraj “najlepszej” postaci, jeśli nie potrafisz się nią swobodnie posługiwać. Zdecydowanie więcej dasz swojej drużynie, grając Pokemonem, którym masz wprawę. Ranking to nie miejsce do zdobywania doświadczenia.
- Nie kradnij expa. Na początku gry trzymaj się swojej linii. Jeśli nie jesteś junglerem, pod żadnym pozorem nie mieszaj w jungli. Tamtejsze stworki mają starannie wyliczoną ilość experiencu, tak aby twój jungler wychodząc na linię miał 5 poziom.
- Bot Lane jest ważniejszy. Jeśli jesteś na Topie, ale widzisz, że dół sobie nie radzi - idź pomóc. W odwrotnej sytuacji odpuść Top i skup się na odepchnięciu przeciwnika na dole, najlepiej niszcząc ich pierwszą bramkę, gdy tylko możesz.
-
Zwracaj uwagę na to, czy twoi towarzysze ewoluowali. Chociaż exp za neutralne Pokemony jest dzielony między wszystkich, to aby przekroczyć poziom, który powoduje ewolucję, musisz zadać last hit. Lepiej dla twojej drużyny, żeby wszyscy ewoluowali, niż żebyś ty miał grosz expa więcej.
- Nie musisz uczyć się na pamięć, kiedy ewoluuje każdy Pokemon. Widać to wyraźnie podczas gry. Jeśli widzisz kogoś ze swojej drużyny, kto ma wyraźnie pełne “kółko” oznaczające doświadczenie, tzn. że doszedł do “blokady” i nie wbije levelu, aż nie zada last hita. Exp się w tym czasi nie marnuje, jest kumulowany i zostanie cały dodany po ewolucji.
- Czasem lepiej robić coś głupiego całą drużyną, niż solo podjąć prawidłową decyzję. Dzieląc drużynę na mniejsze części, stajecie się łatwiejszym kąskiem dla przeciwnika.
- Druga bramka na linii staje się aktywna dopiero po zniszczeniu pierwszej. Bramka pod bazą staje się aktywna po zniszczeniu jednej z “drugich” bramek.
- Pokonanie każdego z trzech bossów leczy wszystkich biorących udział w walce o 30% (Oczywiście tylko zwycięska drużyna zostaje uleczona). Wrzucenie punktów do bramki leczy małą ilość HP.
-
Wyrób sobie nawyk patrzenia na minimapę. Świadomość gdzie są zawodnicy przeciwnej drużyny, pozwoli ci dokonywać lepszych wyborów, np. będziesz wiedział, czy zdążą ci przeszkodzić, gdy zabierasz się za bossa.
- Sprawdzaj krzaki. Nie zaczynaj walki z bossem, jeśli nie masz pewności, że nie czai się na ciebie ukryty przeciwnik, który może ukraść last hit. Krzaki sprawdzaj za pomocą skilli/ataków.
- Podobnie miej zawsze na oku czas na zegarze. Przejęcie bossa bardzo często sprowadza się do tego, kto będzie przy nim pierwszy. Jeśli w momencie spawnu będziesz czekał na bossa, a przeciwnik dopiero ruszy w jego stronę, będziesz miał dobre 10-15 sekund przewagi, które powinny wystarczyć na przejęcie nagród bez przeszkód.
- Nie staraj się na siłę bronić swoich bramek. Przerywanie wrzucania punktów jest dobrym pomysłem, ginięcie w walce 1v5 to strata czasu.
-
Nie poddawaj się! Większość meczów jest rozstrzygniętych dopiero w ostatnich dwóch minutach. Pamiętaj: bonusy za pokonanie każdego bossa przypadają drużynie, której zawodnik zadał last hit (ostatni cios). W Pokemon Unite jest niemała szansa, że jak wpadniesz na chaos między przeciwnika, a bossa to uda ci się to zrobić. Przeżyjesz to tyle razy w obie strony, że szybko znienawidzisz tę mechanikę.
- Powyższy punkt jest związany z tym, że przez ostatnie dwie minuty punkty liczone są podwójnie. To w połączeniu z natychmiastowym wrzucaniem punktów (za pokonanie Zapdosa) sprawia, że zwycięstwo jest dosyć łatwe do osiągnięcia. Jeśli cała twoja drużyna jest na nogach, można wtedy szybko wrzucić 5x100 punktów.
- Można to też wykorzystać, aby wrzucić sporo punktów jeszcze przed Zapdosem. Wystarczy zacząć “wrzucać” punkty kilka sekund przed 2:00 na zegarze, ale tak, żeby cast time skończył się już po przekroczeniu tego czasu. Brawo, właśnie dostałeś podwójne punkty. Jest to jednak niebezpieczne: jeśli twoja drużyna straci Zapdosa przez twoją nieobecność, to wina za przegrany mecz spada na ciebie.
- Nie przejmujcie się przegranymi. Po kilku przegranych z rzędu gra was wrzuci na mecz przeciwko botom. Poważnie. Ilość przegranych wymaganych do tego zjawiska zależy od ranku.
-
Używanie trampoliny przy bazie: Stajesz na niej, wciskasz (domyślnie) strzałkę w dół, prawym analogiem wybierasz, gdzie cię ma podrzucić, akceptujesz. Jeśli spadniesz na przeciwnika, to go podrzucasz (unieruchamiasz).
- Końcówka meczu często wygląda w ten sposób: stoisz na trampolinie, jesteś wycelowany na jedną ze swoich bramek i czekasz. Jeśli przeciwnik będzie próbował w ostatniej chwili wrzucić punkty, to spadasz mu na głowę i przeszkadzasz. Ew. zabijasz i wracasz na trampolinę czekać, aż podejdzie następny.
Stutter Stepping - jak się poruszać, żeby nie zostać trafionym?
Jak zdobywać punkty?
Niby tak… ale nie do końca. W tym miejscu, na białym koniu wkracza królowa nauk - Matematyka.
- Do pierwszej bramki zostało już wrzucone 58 punktów. Tzn. że w teorii możesz do niej wrzucić jeszcze dwa punkty. Jeśli masz przy sobie 30 punktów, gra zaliczy ci pełne 30
- Widzisz, że bramce został mały limit, a ktoś z twojej drużyny ma więcej punktów niż ty? Pozwól mu wrzucić
- Widzisz, że bramce zostało, powiedzmy, 10 bramek do limitu? Postaraj się wrzucić 8, a potem zostawić bramkę na większy rzut.
- Wygraliście Zapdosa i idziecie na bramkę, która wciąż ma pełen limit 100 punktów? Zamiast wrzucać od razu pełne 100, pozwól wrzucić osobie, która ma mniej niż 50 punktów. W ten sposób wrzucicie dużo więcej, korzystając z jednej bramki.
Lobby: Jak wybrać linię?
Pokemon Unite: Jak wygrać mecz?
Pokemon Unite: Jak wygrać mecz?
Early Game: Pierwsze trzy minuty (do 7:00 na zegarze)
Top i Bot Lane
- Na Bot lane rozwalcie pierwszą bramkę, jeśli dacie radę.
- Top Lane powinien zejść na dół 20 sekund przed spawnem bossów. Jeżeli zobaczycie, że wielu przeciwników zbiera się na spawn Rotoma, można zostawić jedną osobę, aby im przeszkadzała. Tylko pamiętajcie:
- Przede wszystkim nie umierajcie - nie bójcie się wrócić do bazy uleczyć.
Jungle
- Zapamiętajcie, kiedy zabiliście oba Pokemony z buffami, aby cofnąć się do bazy na ich respawn
- Za trzecim razem kierujcie się na dolną linię, aby pomóc w pokonaniu Drednawa
Middle game (od 7:00 do 2:00 na zegarze)
Drednaw
Rotom
- Pokonać go, ale nie iść razem z nim. Niech drużyna przeciwna traci czas na niedopuszczenie go do swojej bramki.
- Pozwolić przeciwnikowi go zdobyć, wejść z nim w naszą strefę, a następnie ich pokonać. Z tego powodu utrata pierwszej bramki na górnej linii nie jest czymś złym - przeciwnik musi wtedy wejść głębiej, aby wyciągnąć coś więcej z Rotoma.
Podsumowanie:
- Kontrolowanie Drednawa
- Pilnowanie Rotoma
- W każdej innej wolnej chwili: pokonujcie neutralne Pokemony, zdobywajcie punkty, zbierajcie poziomy
- Nie dajcie się zabić
Endgame (ostatnie dwie minuty)
Zapdos
- Jeśli przez cały dotychczasowy mecz “masakrowaliśmy” przeciwnika, ten do zwycięstwa będzie potrzebował pokonać Zapdosa. Zatem z naszej strony kluczem do zwycięstwa jest… nie dopuścić do tego. Nie walczcie z Zapdosem! Po prostu stójcie w okolicy, chowajcie się w krzakach i starajcie się eliminować przeciwników. Jeżeli boss wmiesza się do walki, zróbcie wszystko, żeby to przeciwnik stał bliżej niego. W ten sposób to on będzie otrzymywał dmg od bossa. Skupcie się na zabiciu przeciwnika, a następnie odsuńcie się na tyle, żeby Zapdos wrócił na swoje miejsce i zregenerował HP. Jeżeli wszyscy przeciwnicy będą martwi: możecie szybko pokonać Zapdosa. To jest gwóźdź do trumny, z którego się już nie podniosą. Jeśli nie jesteście na 100% pewni pokonania go - nie zaczynajcie walki i czekajcie na koniec meczu.
- Jeśli twoja drużyna przegrywa, gdy pojawia się Zapdos… trudna sprawa. Dwie minuty to dużo czasu. Przede wszystkim zaczekaj na swoją drużynę i działajcie razem. Focusujcie najpierw przeciwną drużynę - im ich mniej, tym łatwiej zdobyć Zapdosa.
- Nie gińcie
- Drednaw
- Pilnujcie Zapdosa