Opis
13 Sentinels: Aegis Rim to gra, w której gracze przejmują kontrolę nad trzynastoma różnymi postaciami, które wchodzą ze sobą w interakcje, aby zbudować większą narrację.
Gra jest podzielona między side-scrollowe segmenty przygodowe i bitwy w czasie rzeczywistym (RTS) i śledzi trzynastu uczniów szkół średnich w fikcyjnej wersji Japonii z lat 80., którzy zostają wciągnięci w futurystyczną wojnę między mechami a wrogim Kaiju w nieliniowej narracji.
Reżyser i scenarzysta George Kamitani wymyślił grę w 2013 roku po ukończeniu Dragon's Crown, początkowo mając na myśli utworzenie linii zabawek. 13 Sentinels rozpoczęło produkcję dwa lata później, odrzucając element linii zabawek pod marką Atlus. Produkcja okazała się wyzwaniem dla Vanillaware, ponieważ studio musiał radzić sobie z dużym obciążeniem i wyzwaniami programistycznymi.
Rozgrywka
Rozgrywka podzielona jest na trzy sekcje:
- Pamięć, w której priorytetem są eksploracja i dialogi oraz rozwijanie narracji;
- Zniszczenie, w którym postacie wyposażają mecha i angażują się w pauzowalne bitwy w czasie rzeczywistym z wrogami;
- Analiza, czyli glosariusz, który dokumentuje sceny wydarzeń oraz ważne przedmioty i postacie.