Balatro, gra karciana na motywach pokera, odnosi ogromne sukcesy. Twórca gry wyjaśnia, że unikał produkcji typu roguelike, aby stworzyć najlepszą możliwą grę.
Deweloper o pseudonimie Localthunk niedawno przeprowadził sesję Q&A na Reddit. Jeden z graczy zapytał, co wpłynęło na tajemniczego twórcę. Pytał również, czy inne gry karciane typu roguelike wpłynęły na DNA Balatro. Co zaskakujące, największy wpływ na grę miał inny deckbuiding roguelike, ale nie ten, którego można się domyślić.
“Największym wpływem na Balatro była gra Luck Be A Landlord”, ujawnił Localthunk. Oglądanie, jak YouTuber Northernlion gra w tę grę “przez kilka filmów”, sprawiło, że deweloper zakochał się w koncepcji “roguelike z punktacją, niezwiązanej z fantastyką”. Następnie Localthunk “zmodyfikował” grę karcianą, którą już rozwijał, aby pasowała do struktury roguelike.
Oprócz “Luck Be A Landlord” (które jest teraz na 55% przecenie na Steam), Localthunk wyjaśnia, że świadomie unikał tego gatunku. “Celowo odciąłem się od tego gatunku w tym momencie”, wyjaśnia. “Chciałem popełniać własne błędy i naiwnie eksplorować przestrzeń projektową, bo ten proces jest tak zabawny.”
Localthunk mówi, że często słyszy porównania do “Slay the Spire”. Co zaskakujące, deweloper nigdy nie grał ani nie widział materiałów z innej popularnej gry karcianej typu roguelike na rynku.
Nietypowy proces badawczy przyniósł niewiarygodne rezultaty. Balatro osiągnęło ponad 500 000 sprzedaży w zaledwie 10 dni. Deweloper nie spodziewał się takiego wyniku aż do dnia przed premierą. Ostatnio komisje oceny gier rzucają kłody pod nogi. Jedna z nich oskarżyła grę o promowanie hazardu. Deweloper był “rozczarowany”, że prawdziwe gry hazardowe nie są traktowane tak samo.
Co sądzicie o oskarżeniu Balatro o promowanie hazardu? Czy uważacie, że gry karciane powinny być traktowane tak samo jak prawdziwe gry hazardowe? Dajcie nam znać w komentarzach lub na naszych mediach społecznościowych.